سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۲۰:۰۴:۴۲

ساخت 5 شناور جمع‌آوری آلودگی،6 شناور مسافری و 2 شناور ناجی

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ساخت 5 شناور بزرگ جمع‌آوری آلودگی، 6 شناور مسافری و 2 شناور ناجی تا پایان سال در بندرعباس خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مارین ابراهیم ایدنی با اشاره به همت و پیگیری معاونت توسعه و تجهیز و مدیرکل نگهداری و تامین تجهیزات سازمان بنادر در این پروژه‌ها افزود: ساخت این شناورها از سه سال پیش به سفارش سازمان بنادر و دریانوردی کشور با حمایت از صنایع داخلی بخش دریایی در مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران (ایزوایکو)، مدکندالوی قشم و صنایع دریایی کیش آغاز شده است. وی اظهار کرد: شناور دریا پاک1 بزرگترین شناور جمع‌آوری آلودگی نفتی در خاورمیانه با اعتبار21 میلیون یورو تا بهمن به بهره‌برداری می رسد. به گفته ایدنی، این شناور با آبخوری حدود 4 متر و سرعتی معادل 16 گره دریایی می‌تواند برای جمع‌آوری لکه‌ها و پاکسازی آب‌های آلوده مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: 4 فروند بارج پاک بوم 4 تا 7 نیز با اعتبار 150 میلیارد ریال پس از انجام آزمایش‌های نهایی، بهمن ماه وارد آب‌های خلیج‌فارس می‌شوند. وی خاطر نشان کرد: شناور دریا پاک یک هزار و 200 مترمکعب و 4 بارج پاک بوم مجموعا 3 هزار مترمکعب ظرفیت جمع‌آوری آلودگی دارند. ایدنی در ادامه گفت: 6 فروند شناور مسافری و 2 فروند شناور امداد نجات دریایی با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد ریال نیز تا پایان سال به ناوگان مسافرت‌های دریایی هرمزگان افزوده می‌شود. شایان ذکر است، در ساخت و خرید این شناورها به همت معاونت توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی و نظارت مستقیم اداره کل نگهداری و تامین تجهیزات سازمان بنادر ودریانوردی در حال انجام است. یادآور می شود، استان هرمزگان با 2238 کیلومتر مرز دریایی بزگترین استان ساحلی کشور است و سالانه 10 هزار فروند کشتی تجاری و 14 میلیون مسافری دریایی از آب‌های این استان تردد می‌کندد.



  کد خبر : 307
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :